Reklama dzieli się na różnorodne typy, jakie kwalifikuje się ze względu na jej zastosowanie jak także na to do jakiej grupy ludzi ma być ona skierowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, wizualną czy audiowizualną, jak też wiele innych, lecz statystyki podkreślają wyraźnie, że na ludzi najprzyzwoiciej działa reklama naoczna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, jednak nie jedynie – wstępuje w to naturalnie także reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane oraz emitowane filmiki. Pomimo, że dzisiaj większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim pułapie popularności i skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk potencjalnego klienta bądź wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
agencja reklamowa Kraków
Ta sztampowa reklama pewnie zawsze będzie popularna, a wszystko właśnie dlatego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych pozornie klientów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, bezsprzecznie możliwego klienta są niezwykle różnorodne. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie i niezmiernie poprawnie wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób i w jaki sposób, a w związku z tym jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy typ reklamy nie trafi do odbiorców, albowiem wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej strony bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty czy billboardy marketingowe.